Darwine ontwikkelt websites waar mensen met elkaar kennis maken of kennis met elkaar delen: mooi maatwerk.

We tonen u graag een aantal van onze succesvolle projecten.

link Referenties
link Route

ADRES
's-Gravenweg 190
3062 ZL Rotterdam
KvK 24348991 0000

tel 010-2133996
mob (Inne) 06-42804208
info@darwine.nl
WAT KUNNEN WE VOOR U DOEN?
Wij maken websites (bekijk hier wat voorbeelden)

Onze markt is momenteel kennismanagement, interactieve beleidsvorming en reputatie-systemen: sociaal groepsgedrag op internet. Dit vakgebied is nog vrij jong en men vraagt vaak om nieuwe technieken of concepten. Dat komt goed uit: we zijn produktontwikkelaars met een wetenschappelijke achtergrond, maar met een voorliefde voor het maken van vuile handen.

WAT DOEN WE GOED?


Resultaten leveren

We zijn goed in het ontwikkelen van websites waar (veel) mensen met elkaar kennis maken of kennis delen. De laatste jaren begeleiden we veel organisaties op dit gebied.
Dat kan in de vorm van:
  1. interactieve beleidsvorming
    (een gemeente bespreekt samen met de burgers heikele discussiethema's);
  2. enquête-systemen
    (kwaliteitssysteem voor artsen op basis van het INK model);
  3. social software
    (een site die aansluit op de cultuur van de mensen die de site gebruiken om informatie te delen en elkaar beter te leren kennen).
  4. trainingen
    (een hiërarchische organisatie maakt een cultuuromslag);
  5. games
    (spelenderwijs de (bedrijfs)cultuur bespreekbaar maken en desgewenst te veranderen).


WAT DOEN WE HET LIEFST?

kolen, geiten, wolven big things, small teams
Prototyping.

Darwine ontwikkelt applicaties die ongeveer 1 jaar op de markt vooruit lopen: duidelijk onderscheidend door gebruik te maken van de nieuwste ideeën of toepassingen, maar concreet genoeg om meteen succesvol te zijn: we zijn dus géén laboratorium. We houden niet van papierwerk en zijn graag informeel. Mogen we 'je' zeggen?

We komen het beste tot ons recht in kleine hechte teams met een goed contact met de uiteindelijke gebruikers. Het blijkt dat deze werkwijze zeer kosteneffectief kan zijn en de mogelijkheid om tot innovatieve oplossingen te komen vergroot. Jason Fried van 37Signals heeft afgelopen jaar op SXSW 2005 een mooie presentatie gegeven over deze werkwijze: het bekijken waard (PDF-file 76kb).

Een voorbeeld van een applicatie die we in 1996 gemaakt hebben en nog steeds vooruitstrevend is: een omgeving waarin virtuele dieren kunnen evolueren tot intelligentere: Geiten, kolen en wolven.


ONZE GESCHIEDENIS


speelgoed van het jaar santa fe institute In 1997 hebben we de eerste interactieve vacaturesite in Nederland gemaakt voor Interselect werving en selectie. Sindsdien is de site jammer genoeg nooit meer aan de eisen van de tijd aangepast. Kijk er niet te kritisch naar, het was lang geleden ;-)

In 1999 hebben we voor PTT Post een website gebouwd met een variëteit aan internetconcepten: allen met als doelstelling aan te sluiten bij 'kaartverzendmomenten', de behoefte van de bezoeker, de behoefte van PTT Post en ten slotte een technisch nieuwtje introduceren. Lees hier meer over de Site van de Eeuw.

We zijn met onze games tweemaal genomineerd voor Speelgoed van het Jaar. Eenmaal in 2000 (leeftijdscategorie kleuter 4-6 jaar, Boris & Bibi) en eenmaal in 2001 (leeftijdscategorie tiener 8-12 jaar, Jumbo Electro).

Na 2000 zijn we wat 'serieuzer' geworden. We hebben afstudeerders van de TU Delft en Universiteit Utrecht begeleid, onze projecten kregen erkenning in de vorm van subsidies en zijn in 2001 en 2002 uitgenodigd voor het project Giving Space op het Santa Fe Institute om na te denken over nieuwe media en ethiek.


HEBBEN WE NOG IDEALEN?

apopo
Ja, ons vakgebied geeft ons de mogelijkheid speciale dingen te realiseren. Dat geeft ons ook een zekere verantwoordelijkheid. Geïnspireerd door initiatieven als Modest Needs, Health Wrights en Charity Focus hopen wij ook iets bij te kunnen dragen.
Zo helpen we Actie Strohalm bij het opzetten van een internetplatform waar lokale geldeenheden verhandeld kunnen worden; hebben we aan de basis gestaan van het initiatief om snuffelratten te gebruiken om landmijnen te detecteren en nu begeleiden we diverse groepen bij het ontwikkelen van virtuele gemeenschappen. Een leuk voorbeeld hiervan is het project Burgerbuddy van Wonder.


WAT DOEN WE NU?


Rechtsboven staat een overzicht van de laatste projecten die we gerealiseerd hebben.

link Een compleet overzicht van onze diensten
link Lees onze referenties!

Elke klus (hoe 'eenvoudig' ook) is welkom en biedt ons de kans het achterste van onze tong te laten zien. We zijn trots op het maatwerk dat we kunnen leveren - een klus voor jou misschien?
Mail of bel ons, we praten graag verder!



LAATSTE PROJECTEN